2006-04-12

Festis Deluxe

Privét Tavaritj!

Jaha, då har jag fått en flaska Festis Deluxe Doctor och en flaska Festis Deluxe Lust. Jag har provat dem också. Och den gamla devisen "allting går att sälja med mördande reklam" dyker upp i huvudet.

Kort recension:
Festis Deluxe Doctor skall smaka kiwi/ananas. Kanske med lite god vilja... Trots att det enligt innehållsförteckningen skall vara riktiga smakämnen så smakar det konstgjort. Och då är den ändå frisk i smaken jämfört med Festis Deluxe Lust. Om denna skulle påverka lusten så är det inte i postitiv riktning i alla fall. Smaken skall vara jordgubb/lime och man förväntar sig att limen skall bidra med lite frisk smak, men detta smakar mer som estrarna luktade som man gjorde i kemin i skolan för många år sedan.

Sammanfattning:
Inget jag skulle köpa. Den nioårige sonen tyckte inte att det var så tokigt, men om prissättningen blir som jag tror så kommer vi aldrig att köpa de här produkterna. För övrigt kan jag inte påstå att reklamkampanjen är så kul heller, när man spelar på fördomar utan någon humoristisk knorr. Visserligen står det ju "De nya Festisvarianterna lanseras med mycket ironi och glimten i ögat" i pressmeddelandet men det har jag svårt att hitta, trots att jag är göteborgare ;-)

Sorry Ivan, Ja ne panimáju!

1 kommentar:

Janne sa...

Jag ändrade lite...